Czym się różnią poszczególne wersje OBDEleven przeznaczone do diagnostyki aut Volkswagen, Audi, Seat, Skoda?
Interfejs OBD Eleven ze względu na swoją funkcjonalność często nazywany jest mobilnym VCDS (VCDS to renomowane oprogramowanie i sprzęt diagnostyczny dla warsztatów mechaniki pojazdowej).
Ogromnym atutem OBD11 jest także popularność - na forach tematycznych znajdziesz mnóstwo informacji nt. obsługi interfejsu, kodowania itd.
W naszej skromnej ocenie - wierzcie lub nie - nie ma nic lepszego do obsługi VAG niż OBD11 dla przeciętnego Kowalskiego.
Adapter OBD Eleven z aplikacją przeznaczony jest do obsługi aut marek koncernu VAG:
- Volkswagen
- Skoda
- Audi
- Seat
- Cupra
- Lamborghini
- Bentley.
Jak sprawdzę funkcjonalność interfejsu dla mojego auta / aut?
Aplikacja cały czas jest rozwijana, aktualizacje są właściwie co kilka dni.
Aktualna lista obsługiwanych modeli wraz z funkcjonalnością na stronie producenta:
https://obdeleven.com/supported-vehicles
Tabela porównawcza interfejsów diagnostycznych OBD-2 OBD Eleven - KONEKTOR5000.PL
wersja OBDEleven | BIAŁY | BIAŁY +uchwyt | BIAŁY PRO | BIAŁY PRO +uchwyt | CZERWONY | ZIELONY +100cr. | ZIELONY PRO +100cr. | NIEBIESKI PRO | NIEBIESKI PRO +200cr. | CZERWONY PRO 24M +100cr | CZERWONY (ULTIMATE) | CZERWONY (ULTIMATE 36M) |
link / ID w sklepie | 3688 | 6962 | 3693 | 6963 | 6548 | 4610 | 4611 | 6547 | 4685 | 4686 | ||
system | Android | Android | Android | Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android | iOS + Android |
licencja PRO | nie | nie | tak / rok |
tak / rok |
nie | nie | tak / rok | tak / rok | tak / rok | tak / 2 lata | tak / rok | tak / 3 lata |
ilość kredytów | 0 | 0 | 0 | 100 | 100 | 0 | 200 | 100 | - | - | ||
dodatki | - | ring do wygodnego demontażu | - | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu | ring do wygodnego demontażu |
- | - | - | - | - | - | etui | uchwyt magnetyczny | uchwyt magnetyczny | ||||
- | - | - | - | - | - | - | etui | etui | ||||
możliwości licencji PRO oraz rozszerzona funkcjonalność: nieograniczony i bezpłatny dostep do wszystkich aplikacji typu One Click, możliwość samodzielnego ich tworzenia |
możliwości licencji PRO oraz rozszerzona funkcjonalność: nieograniczony i bezpłatny dostep do wszystkich aplikacji typu One Click, możliwość samodzielnego ich tworzenia |
Jaki interfejs OBD11 wybrać, jaki kupić?
Mam smartfon z Android, nie planuję zmiany na iOS, korzystam sporadycznie, nie będę dużo kodował: BIAŁY PRO.
Mam iPhone'a, korzystam sporadycznie, nie będę dużo kodował: ZIELONY PRO.
Mam smartfona z Android lub iOS, lubię kodować: NIEBIESKI.
Mam smartfona z Android lub iOS, chcę mieć nieograniczony dostęp do aplikacji typu One Click oraz chcę je samemu tworzyć! - CZERWONY Ultimate. Aktualnie jest to najdroższy i zarazem najbardziej funkcjonalny zestaw - kupowany przeważnie przez warsztaty samochodowe.
Nie warto kupować samego interfejsu bez licencji PRO - zdecydowana większość użytkowników i tak jej będzie potrzebować - a interfejs i licencja PRO oddzielnie zawsze są droższe niż zakup kompletu.
Ale tak właściwie po co mi ta cała licencja PRO?
- stop-klatka z kodem problemu (zamrożone ramki)
- zaawansowane informacje z jednostki sterującej
- dane na żywo
- wykresy
- kodowanie
- kodowanie II
- długie kodowanie
- informacje z podrzędnych jednostek sterujących
- kodowanie podrzędnych jednostek sterujących
- lista instalacji bramy
- adaptacja
- długa adaptacja
- ustawienia podstawowe
- test wyjść
- zabezpieczenia dostępu
- znajdowanie danych logowania
- resetowanie jednostki sterującej (UDS)
- zmiana usługi diagnostycznej
- kopia zapasowa jednostki sterującej
- historia programowania jednostki sterującej
- historia programowania samochodu.
Sam widzisz, że trzeba mieć PRO, żeby było dobrze.
A dostęp do aplikacji One Click będzie mi potrzebny? Czy to sprawi mi trudność?
Doświadczeni użytkownicy mogą kodować i zmieniać ustawienia we własnym zakresie - dlatego interfejs ten polecamy również mechanikom i użytkownikom for internetowych VAG gdzie jest bardzo dużo informacji.
Aktualnie dostępnych jest ponad 500 różnych funkcjonalności dla różnych pojazdów.
Dodatkowe funkcje aplikacji - aktywowane jednym kliknięciem - One Click:
- wykonywanie operacji serwisowych (resetowanie stanu oleju, wymiana klocków hamulcowych itd.)
- regulacja świateł samochodu (światła dzienne, światła kierunku zakrętu itd.)
- sterowanie ustawieniami systemu komfortu (automatyczna blokada drzwi, otwieranie/zamykanie okien itd.)
- aktywacja funkcji po uzupełnieniu/wymianie elementów (światła LED oświetlające rejestrację, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy itd.)
- aktywacja atrakcyjnych funkcji wizualnych (animacje wskaźników, optyczny system parkowania itd.)
- dodawanie kolejnych funkcji (czasomierz okrążeń, menu sterowania multimediami itd.)
- wyłączanie niepożądanych funkcji (przypomnienia głosowe, ostrzeżenia o niezapięciu pasów itd.)
Kredyty OBD Eleven
Nikt nie lubi kredytów... Zalecamy jednak spokój i czytanie do końca. Kredyty w OBD11 to swego rodzaju waluta w aplikacji.
Kredytów będziemy potrzebować np. do kodowania jednym kliknięciem (np. wyłączenie start/stop, odblokowanie nawigacji itp.). Takie kodowanie nie wymaga od użytkownika wiedzy z zakresu programowania.
Dobry kolega z forum podesłał Ci gotowy kod do wgrania? Świetnie się składa, do tzw. kodowania "z ręki" nie potrzebujesz kredytów!
Gdzie sprawdzę ile kredytów kosztuje dana funkcja?
Na stronie producenta nie ma tej informacji - można to sprawdzić tylko w aplikacji.
Z informacji, które uzyskaliśmy od obsługi OBDEleven wynika, że większość funkcji kosztuje 10 kredytów. Wyjątek to bardziej zaawansowane funkcjonalności (np. aktywacja oglądania filmów podczas jazdy).